22 Ekim 2017
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 20 °C
  • İzmir 26 °C

13 ŞUBAT 2014 SENİ HİÇ UNUTAMAYACAĞIM……….

Gökhan ÖZDEK

Piknik tüpünün üzerinde milli mücadeleden; ölene kadar dönmeyeceğime yemin ettiğim gündür.

Ben halkımın bana hitap ederken bizim Gökhan demesi için uğraşıyorum. Bizim demek onlarla bütünleşmektir. Bizim insanlarımız çok temiz bense onların Gökhan’ı olmak için yola çıktığım bir anımı yazıyorum. Bunu yazmamın sebebiyse yoruldum diyen genç kardeşlerim için yazıyorum. İçinizde ruh varsa ölene kadar yılmadan yorulmadan çalışın diyorum.

Bir zamanların parasıyla sayılan bir adamla dostluk kurdum. Hani ülkede parayla makamla saygınlık duyuyorlar ya bende düşünce dostluk kurarım. Ben zenginlerden hep kaçtım çünkü onlar sonradan görme bense kökten görmeyim aramızdaki farkı siz düşünün babam derdi ki oğlum elin malı dünya olsa senin malın kökündür derdi.  Bu adamla çok yolculukta yaptım. Gerçekten adamdı, birkaç Şehre ticaret için senle beraber gidelim dedi. Bende tamam abi hazırlanayım çıkalım dedim. Yanına birkaç kitap al halkın nabzını ölçer, onlarla sohbet edersin oralardan aldığın bilgiyi de yazarsın dedi. Bende lokum satarım dükkânlara dedi. Yolculuklar her zaman güzel olur, yol uzunsa dostunun güzelliğini ve çirkinliğini de öğrenirsiniz. Biz yolculuğa devam edelim. Konuşmaya başladık, yol uzun hayat hikâyelerimizi anlatıyoruz. Zamanın da Isparta’nın en saygın adamıydım, içki içmedim. Kötü yola hiçbir zaman gitmedim. Evli iki erkek çocuğu babasıydım. Eşim elimde bir şeyler varken, vardı.

Türkiye turuna çıktık ilk şehrimiz Burdur merkezdi. Orada yaşlı pazardaki ellerine kurban olduğum nasırlı elleriyle yüce bir milletin yükü omuzlarında olan analarımla sohbet ettim. Akşama doğru Denizli’ye geçtik. Üniversiteden Sefa KUŞDEMİR kardeşimi aradım size geliyorum. Gece saat ikide yattık. Sabah kahvaltıyı yaptık. Denizli merkezine lokum satmaya çalıştı. Orada satış olmadı, bende sıkıldım dostum da dedim ki abi köyler alır. Köylerin bakkallarına satalım, olmazsa halk alır dedim. Öğleden sonra Denizli’den çıktık. Serinhisar merkezine arabayı durduk camiden çıkanlara hem ikram hem de satış yaptık. Oradan Yeşilova’ya Yarışlı köyüne vardık, ama yine satış yoktu.  Satış yaptığımız, paralarda gaz parası olmuştu. Burdur’un Bucak ilçesinde Alperen ocağına vardık ve yaşlı hacı amcalarla sohbet ettik, dışarı çıktığımızda nerde kalacağız abi dedim? Arabada ciddi olamazsın, kara kışta olur mu dedim? ( Gökhan hiç kimse çiçekli bahçelerden geçerek inan bir yerlere gelmemiştir). Sustum haklıydı, arabanın arkasında hazır komuta da olan demliği ve piknik tüpünü çıkardı. Bir demlik çayı içtik, arka koltukta o ön koltukta ben yattım. Üşüdükçe piknik tüpüyle sabaha kadar yak ve söndür öyle ısındım. Millet bir sonraki gün sevgilisine ne alayım düşüncesindeyken ben ideallerimin peşinde koştum. Yoruldum mu diyecek olursanız? Yoruldum ama asla pes etmedim.  Millet gerçekten çok yoksul bu yoksulluğuysa kendinden sandıkları adamcıkları iş başına getirip sonra onları soyup kendi emelleri için kullanıyorlar. Halkımız çok temiz, saf sudan bile saf böyle bir halkı soyanlaraysa yazıklar olsun. Sabah Bucak pazarı kuruldu, lokum kutularını elime aldım. Pazara gelen yaşlı amcalarla teyzelere yarın sevgililer günü teyze eşine lokum hediye et diye takılarak lokumu pazarda sattım. Espri yaparak kutuları bir güzel bitirdim. Cebimizde beş kuruş para yokken sabah benzin ve öğle yemeğini lokantada yiyip akşama Isparta’ya düştük. Bu dostum şuan işi yolunda şuan üzerine kaç şirket var, sayısını kendisi de bilmiyor. Arkamdan hemen gelen kuşağa sesleniyorum, inanın o gün anladım ki hiç kimse çiçekli bahçelerden geçerek bir yerlere gelmiyor.

Beni sevenlerim biliyorum ki sizler benim mutluluğumu istiyorsunuz; evin, araban ve çoluğun çocuğun eşin olsun diyorsun inanın bunlar beni ideallerim kadar doyurmuyor.  Ben en güzel yıllarımı bu uğurda harcadım. Ben istemiş olsaydım, benim için istediklerinizi şimdi 7 kere olurdu.  Bırakın benim hayatımı sorgulamayı önce kendi hayatlarınızı sorgulayınız. Kendi hayatlarına yön vermeyenler kalkıp benim hayatıma yön vermeye kalkarsa o zaman sinirden çatlıyorum.

Bu yazı toplam 756 defa okunmuştur.
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 kent 32 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.