21 Ocak 2017
  • Ankara -1 °C
  • İzmir 7 °C

Başbakanın Isparta vaatleri

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Dereboğazı’nın etap etap bölünmüş çift yol haline getirileceğini; Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) ağına Isparta’nın da dâhil edileceği sözünü verdi.

5 KATRİLYON TL
Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan, Isparta’ya 12 yıllık iktidarları döneminde 5 Katrilyon TL kaynak aktarıldığını söyledi.
Dün saat 13.17’de; Hükümet Meydanı’nda; ortalama 10 Bin kişiye hitap eden Başbakan Erdoğan, önemli vaatlerde bulundu. 14.13’e kadar; 1 saat 6 dakika konuşan Erdoğan’ın sözü sık sık ‘Büyük Usta’ ve ‘Uzun Adam dik dur/ eğilme’ sloganları ile kesildi. Erdoğan, saat 13.53’ten itibaren Isparta’ya çok önemli vaatlerde bulundu.
TEK BİR PANKART DÂHİ YOKTU
Çok ilginç… Hükümet Meydanı’ndaki Miting’te Şanlı Türk Bayrağı ve Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) flamaları dışında tek bir pankart dâhi yoktu.
Başbakan Erdoğan, ’12 yılda 5 Katrilyon TL aktardık’ diye başladığı Isparta yatırımlarını ana hatları ile şöyle sürdürdü:
“Cumhuriyet Tarihi boyunca Isparta’ya sadece 92 km 2x 2 yol yapılmış.
Biz geldik. Bunu 148 km’ye çıkardık. Yol ağını genişlettik, iyileştirdik.
Süleyman Demirel Havalimanı var. Biz onu yurt dışına açık Havalimanı haline getirdik.
Süleyman Demirel Havalimanı’nda; 2003 yılında yolcu sayısı 3 Bin idi.
2013’TE 50 Bin kişiye hizmet etti.
HIZLI TREN ISPARTA’DAN GEÇECEK
Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) konusunda Isparta’yı dışarıda bırakmıyoruz.
YHT Isparta’ya da Burdur’a da hizmet edecek.
Ankara- İzmir arasında Hızlı Tren var
Afyonkarahisar- Ankara arasında Yüksek Nitelikli Hızlı Tren ihalesi bitti.
Bu hat Isparta ve Burdur’u da bağlayacak.
Antalya’ya inecek.”
13.53’TE DEREBOĞAZI SÖZÜ VERDİ
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, 2 Mart 2014 Pazar günü saat 13.53’te; Hükümet Meydanı’nda; ortalama 10 Bin kişiye Isparta- Antalya arasında ulaşımı sağlayan Dereboğazı Yolu’nun 2x 2 haline dönüştürüleceğinin sözünü verdi.
Başbakan Erdoğan, şöyle dedi:
“Isparta’dan Antalya tarafına doğru 2x 2 yol ihalesi yapıldı
Antalya’dan Isparta tarafına doğru 2x 2 yol ihalesi yapıldı
Tünel ile Karacaören Barajı arasında kalan bölgede proje çalışmaları devam ediyor.
Bu yolu etap etap tamamlayacağız.
Biz, Türkiye çapında 100’e yakın tünel açtık. Dağları deldik. Biz Ferhat’ız Ferhat. Siz Şirin’siniz.
Ferhat’a sormuşlar, (‘- ne yapıyorsun?’) diye… (‘- Dağı deliyorum’) demiş. Tekrar sormuşlar, (‘- ya onunla dağ delinir mi? Biter mi?’) Ferhat yanıt vermiş: (‘- Çoğu gitti, azı kaldı’)
Eyvallah.
Biz hızlı gidiyoruz.”
SAĞLIK KAMPUSU PROJESİ BAŞLIYOR
Başbakan Erdoğan, 755 klinik kapasiteli Bölge Sağlık Kampusu’nun temelinin 12 Mart 2014 tarihinde atılacağını söyledi. Erdoğan, “artık tedavi için başka kentlere gitmenize gerek kalmıyor. 5 yıldızlı otel kalitesinde hastane yapıyoruz” dedi.
Erdoğan, Isparta için gerçekleştirdikleri yatırımları da özetle şöyle analiz etti:
Orman ve Su İşleri, Isparta için 1.5 Katrilyon TL değerinde yatırım yapıyo
Eğitim için 200 Trilyon TL harcadık
Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü’ne 464 Trilyon aktardık.
Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü’ne 289 Katrilyon TL aktardık.
Enerji için 148 Katrilyon harcadık.
1426 derslik yaptık
9 Bin bilgisayar aldık
341 eğitim- öğretim kurumuna bilgisayar hattı yaptık.
Aralarında Isparta’nın da bulunduğu 81 kentte 175 Bin tablet dağıttık.
675 Bin tablet bilgisayar ihalesi yapılıyor.
10 Milyon tablet bilgisayar için ihaleye hazırlanıyoruz
Etkileşimli tahta verdik okullara”
SDÜ’YE 314 TRİLYON TL VERDİK
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, iktidarları boyunca Süleyman Demirel Üniversitesi’ne (SDÜ) 314 Trilyon TL yatırım ödeneği verdiklerini söyledi. Dönemlerinde 5 Fakülte, 3 Enstitü ve 6 Meslek Yüksekokulu (MYO) açıldığını belirten Erdoğan, “öğrenci sayısı 31 Bin’den 57 Bin’e yükseldi.
Biz göreve geldiğimizde burs 45 TL idi
Şimdi beslenme yardımı dâhil 500 TL
Ranza sistemini kaldırıyoruz. 3 kişilik odalar kuruyoruz.”
BAŞÖRTÜLÜLER: SABRETTİNİZ
Düşünün. Başörtülü kardeşlerim üniversiteye giremiyordu
Sabrettiniz.
Başörtülü- başörtüsüz düşmanlığı çıkarmaya çalıştılar
Öyle bir düşmanlık yok ki.”
NURİ BEY’İ SİZE EMANET EDİYORUM
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Belediye Başkan Adayı Nuri Uzaktaş’ı da Isparta’ya emanet ettiğini söyledi.
Uzaktaş’ı (‘- gayet iyi yetişmiş biri’) olarak tanımlayan Erdoğan, 30 Mart 2014’te Ak Parti’nin yerelde de iktidar olacağını söyledi; “ne alması gerekiyorsa, olacak” dedi.
Erdoğan, şöyle devam etti:
“Nuri Bey, beraber siyaset yaptığımız bir arkadaş. Gayet iyi yetişmiş.
Kadromuzu huzurlarınıza getirdim.
Nuri Bey kardeşimi size emanet ediyorum.
28 gün onunla çalışacaksınız
Isparta’yı emin ellere teslim edeceksiniz.
Hükümet ile yerel iktidar el ele verecek.
Nuri Bey’in bilimsel çalışmaları, projeleri hayat bulacak
Yapılması gereken neyse bunları beraber yapacağız.”

SAĞLIK KAMPUSU
Bölge Sağlık Kampusu’nun 12 Mart’ta temelinin atılacağını ifade eden Başbakan Erdoğan, 5 yıldızlı otel konforunda bir yapı inşa edileceğini söyledi: “755 kişi/ kapasiteli klinik tedavi olacak. Isparta artık, tedavi için başka şehirlere gitmek zorunda kalmayacak.”

ÜNİVERSİTE VE LİMAN
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, SDÜ’ye 12 yılda 314 Trilyon yatırım ödeneği verdiklerini söyledi. Süleyman Demirel Havalimanı’nı uluslararası trafiğe açtıklarını kaydetti. 1426 derslik açtıklarını ifade eden Erdoğan, totalde Isparta’ya 5 Katrilyon TL verdiklerini ifade etti.

SİZE EMANET EDİYORUM
Belediye Başkan Adayı Nuri Uzaktaş’ı Isparta’ya emanet ettiğini ifade eden Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, “gayet iyi yetişmiş bir arkadaşımız. Isparta, 28 gün sonra emin ellere geçecek. Merkezi Yönetim ile Belediye el ele verecek. Yapılması gereken ne ise o olacak” dedi.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÖNE ÇIKANLAR
  • Taşıt sayımız 1 yılda yaklaşık 8 bin arttı
  • Hesap hareketliliği 17-25’ten sonra da sürmüş
  • Yeni Otogar’ın yanına Outlet AVM
  • Davraz’da kar 1,5 metreye ulaştı
  • Miting, yürüyüş bölgeleri belirlendi
  • Bayrak’tan duruşmaya damga vuran sözler
  • Şehir Hastanesi’nde çalışmalar tam gaz devam ediyor
  • Ekmeğe zam yolda!
  • Dağ yolunun yapımına karşı olmamalıyız
  • Isparta Belediyesi, E-Devlet’te
1/20
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 kent 32 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.