23 Eylül 2017
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 11 °C
  • İzmir 11 °C

Başkan Günaydın sefere çıkıyor!

Belediye Başkanı Günaydın, Osmanlı dönemine atıfta bulunarak proje seferine çıktığını ilan etti. Projeleri özellikle bahar ayına denk getiren Günaydın, ‘’Osmanlı da seferlerini hep bahar aylarında yaparmış. Biz de proje seferberliği ilan ettik. Isparta’nın her tarafına mutluluk getireceğiz’’ dedi.

Belediye Başkanı Yusuf Ziya Günaydın, görevi süresi içerisinde yaptığı ve yapmaya devam ettiği projeler konusunda iddialı konuştu. Özellikle bahar ayında başlatacağı proje seferberliği konusunda detaylı açıklamalarda bulunan Günaydın, ‘’Bizim yaptığımız projeleri bir başka kişi ya da şehirler kolay kolay kopya edemez. Bunlar tamamen kendimize has projeler. Tabi bizi taklit etmelerini isteriz ama çok zor’’ dedi. İşte Günaydın’ın proje seferi…

DAVRAZ KAPALI PAZAR YERİNE UÇAN KANATLAR GELİYOR

‘’Davraz Mahallesinde bulunan kapalı pazar yeriyle alakalı bir projemiz var. Buraya Uçan kanatlar takacağız. Bu ay içerisinde ihalesi yapılacak. Bu projeyle Pazar yerinin hem görüntüsü hem de cazibesi bir kat daha artmış olacak. En kullanışlı, en heybetli, onur duyulacak bir yer olacak. Bizim projelerimizi kimse kolay kolay kopya edemez. Bizzat ben ve mimarlarımızla çalışıyoruz. Taklit etmiyoruz. Taklit edilmek istiyoruz. Tasarımlara önem veriyoruz.

ISPARTA’YI SANATSAL ANLAMDA GÜZELLEŞTİRECEĞİZ

Öte yandan şehir süsleme sanatı daha da hızlanacak. Bunlardan bazıları çay boyu köprüleri var. Sanatsal ve kalıcı, aynı zamanda kalıcı bir teknik çalışma var. 8 köprümüz de yapılacak. 3 köprümüzün bir miktar yapımına başladı. Kışa girince biraz zorlandık. Bunlar Isparta’nın aydınlatması. İmge ve güzellik katacak.  Özel tasarım ve Türk kültürünün çağdaşlığı ve klasikliği de gözler önüne serilecek. Hepsinin ismi kendine has ve tasarımdan doğan isim. Yaz ortasına kadar bitecek. İnşallah bitecek.  Bu süsleme devam edecek. Bir sürü projemiz var. Sanatsal özelliği ve mantığı olan çalışma olacak. Peki, niye önem veriyoruz? Evvela alt yapı bitmesi gerekti. Biz alt yapıyı çözdük şimdi sıra üste geldi. Bu da şehrin hakkıdır.  Sık sık o köprülerin orada kör nokta olduğu için kazalar oluyordu. Biz bunu önlemek için de yapıyoruz.

2. ETNOGRAFYA MÜZESİ PROJESİ

Diğer taraftan Etnografya Müzemiz. Bu konuda çok tenkit aldık. Acımasız tenkitler aldık. Eleştiren insanlara hiç kızmıyorum. Mimarlar Odası Başkanı bile tenkit etti. Bazı siyasiler seçimlerde konuştu. Mühürlemeye de geldiler. Biz onları geriye püskürttük ve oranın yapımını tamamladık. Cumartesi günü bin kişi ziyarete geliyor. Bin kişi de Pazar günü alıyor. Diğer günler 300 kişi alıyor.  Isparta’ya değer katma açısından etnografya müzesi her şeyin başında geliyor. Bu müzeyi 2 misli büyüklüğünde olacak. 2. Projemiz var.  250 metre. Aylardır çalışıyoruz. Zikzaklı bir proje. Yapısıyla bir bayrak olacak müze. Kanalın üstünde bir çalışma. İçerisinde defalarca tamamen gizli ve açık Türk mimarisi var. O bilgiyi o ilmi burada uyguladık. Hemen ihalesini yapacağız. Bu da Isparta’nın en büyük onuru olacak. İçerisine ne koyulacak? Çok özel olacak içerisi. Çocuklarımız torunlarımız onur duyacak. Türkiye’nin onuru olabilir mi acaba diye de düşünüyorum. 30 metre odanın içerisinde kurduyla, taşlarıyla bizim destanımızı anlatan Türk milletinin destanı Isparta’da yazılacak.

KİRAZLIDERE YENİDEN HAYAT BULUYOR

Hayata geçirmek istediğimiz bir diğer proje; Kirazlıdere. Projesi bitmek üzere. Bir bahar seferine çıkıyor Isparta. Osmanlı yıllarca bahara denk getirmiş seferlerini. Biz de bahara denk getiriyoruz. Isparta’ya her yerinde mutluluk getirecek. Projeler bittiği anda turizm seferi olacak. Bunun için bahar seferi yapmamız lazım. Olağanüstü bir kafetarya olacak. Çok değişik bir kafeterya. Bunu Isparta belediyesi işletecek.  Dedekorkut heykeli. 26 metre yükseklikte bir paye. 8 ana kolon. Ağaçları da koruyoruz. Bu da özel bir proje. Bu Isparta’nın onuru olmayacak. Bu Türkiye’nin, Türklüğün onuru olacak. Bu da bahar olacak. Bunun hemen ardından Andık’a geçeceğiz. Burada da harika bir proje olacak.

ORMAN BAKANI VEYSEL EROĞLU2NA TEŞEKKÜR EDİYORUM

Hayvan barınağı projemiz de bu seferin içerisinde. 24 Şubat’ta ihalesi yapılacak. Seçim öncesi de söz vermiştim. Çok güzel projeler ürettik. Defalarca eskiz çalışmaları yaptık. Proje içerisinden çam ağaçları var binlerce. Birine bile dokunmadan içerisine hayvan barınaklarını yerleştirdik. Köpek çeşitleri ve kedi çeşitleri koyup koruyacağız. Hem eğitiyoruz hem de üreme çalışmaları aşıları her şeyi yapılıyor. Köpek sahibi olmak isteyenler gelecek. Hayvanat bahçesi gezme merakı olanlar da gelebilecek. Böyle planlandı. Gezinti yolları var. Biz bu konuda detaya indik. Ormanımızdan kiraladık. Orman bakanımıza da teşekkür ediyoruz. 49 yıllığına 1 yıl kayıp vererek kiralayabildik. Orman bakanımıza götürdük bu projeyi. Orman Bakanı Veysel Bey’i Ankara’da ziyaret ettim. Projeyi görünce anında kabul etti. Isparta’ya böyle bir proje için teşekkür etti. Bize 370 milyon lira para gönderildi. Bir milyara yakın para gelecek. O da yetmezse biz üzerini tamamlayacağız. Orman Bakanımıza şahsım ve Isparta adına çok teşekkür ederim.

PROJE SEFERİNDE VEKİLLERİMİZLE OMUZ OMUZ ÇALIŞACAĞIMIZA İNANIYORUM

Milletvekillerimizle toplantı yapacaktık. İkinci bahar seferi daha yapacağız. O toplantıda da milletvekillerimizle omuz omuza çalışacağımıza inanıyorum. Ben hiçbir zaman ülke yararına bir şey olunca particilik hiç bir şey duramaz. Isparta benim için önemli olan. Isparta’nın evrensel projelerini satır satır hazırladım. Yalnız bir mimar değilim. Yepyeni icat ve tasarımları ortaya atma yeni görüşler ortaya koyma özelliğine de sahibim. Bu hafta Ankara’ya gideceğim. Milletvekillerimizle birlikte çalışma yapacağız. Hem milletvekillerimiz hem Isparta halkı hem şahsım adına büyük mutluluklar ortaya çıkacak. Sen proje üretmiyorsan devlet ne yapsın? Bu toplantıyı yapacağız. Ne kadar iş olursa olsun Isparta’mızın işi de o denli önemli.

OTOPARK ZİNCİRİ KURUP BİSİKLET YOLUNU HAYATA GEÇİRECEĞİZ

Mevcut şehir belediye sarayı ve hükümet meydanı ile beraber olan alan. Burada otoparklar zinciri kurulması lazım. Şimdi 2 otopark hazırlandı. Sembolik bir ücretle caddeye araba koymanın bir anlamı olmadığını anlatacağız. Arabalarını bu otoparklara koymaları gerektiğini anlatacağız. Bu da pahalı geliyorsa daha indirim yapılsın. Meclis üyesi de olsa belediye personeli de olsa ücret halka neyse onlara da aynı fiyat. Bunu yapmamız için çok sayıda otoparklar yapmamız lazım. Nazmi Toker okulundan valiliğin altına kadar bir çember çizersek 2. dalga otopark olacak. 8 adet yaptığımız takdirde kangrendir bu sorun. Hiç kimse de başaramamıştır bunu. Biz bu çalışmayı yaptık. İki çalışmayı bitirdik. 2 ayrı otopark ihalesiyle daha çıkıyoruz. Biri 350 diğeri 189 adet. Biri şu anda merkezi çarşının sağ tarafında 133. Cadde olacak. Şu anda meclis kararımız var bahar seferine yetiştirdik. Paralarını ödedik. Bu da ciddi anlamda çok iş görecek.  Sonra da sıra bisiklet yoluna gelecek. Biz bunların projelerini de yaptık belediye olarak bekliyoruz.

BENİM YARIM SANİYEMİ BOŞA GÖTÜRMESİNLER

Anıtlar kurulundan müsaadesini aldım. Müzenin de müsaadesini aldık. Valiliğin önünden müsaadesini aldık. 7 kat altını kullanacağız. Hükümet meydanında bir tane araç olmaması lazım. Valiliğin önü ve arkasında yağmur gibi araç park etmiş. Bu bizim ayıbımızdır. Öyle bir meydana araç konulmaz. Valinin ve belediye başkanının bile arabası konmaz. Ben kısa zamanda 2 otopark yaptım koydum. Demek ki olabiliyormuş. Bunlar çok ileri görüşlü fikirler. Zürih’in geride kalmasını istiyorum. Neden Hükümet meydanında olmasın bu? En medeni olaydır bu. Hangi makam olursa olsun buna engel olmak şehirciliğin çok gerisinde kalmış demektir. Buna kimse gık diyecek koşa koşa bize yardımcı olmak isteyecek. Bize ve bana yarım saniye kaybettirmesinler. Çok önemli bu mevzu demek istiyorum. Bu medeniyeti biz bu memlekete yapacağız. LPG teknolojisini de düşünüyorum yeni yapılacak otoparklara. Ve o zaman o ayıbı da ortadan kaldıracağız.

ŞEHİR TAŞIMA METODUNU HAYATA GEÇİRECEĞİZ

İdare etmeyeceğiz. Trafik sorunu, bisiklet yolunu yaparaktan, yolları genişletemeyeceğimize göre “Şehir taşıma metodu” kullanacağız. Çünür otogarı dev bir proje. Bahar seferinin hemen arkasından gelecek. Şehir taşıma metodu ile ilgili yetkili insanlarla bu projeyi görüşeceğim. Opera binası, kültür binası ve Ulu Cami olacak. Hepsini personelimizle biz yapacağız bunları. Milli, çağdaş ve evrensel olacak projelerimiz. Trafiği rahatlatacak. Ben bir mikro şehir kurdum. Yeni Çünür 30 bin kişinin oturabileceği bir yer. Mikro şehir burası. 100 dönüm meydan projemiz de makro şehir olacak. Ulusal bir fuarın olabileceği çok yerlerden Gökkubeye fuar teklifleri geliyor. Geri kalan 3 yıl benim için çok kıymetli.

ESKİ ISBAŞ ALANINA MEYDANLAR VE KONUTLAR YAPILACAK

ISBAŞ fabrikamızı taşıdık. Eski alanıyla ilgili de projemiz var. Gökkubbe Fuar alanıyla entegre bir projemiz olacak. Buraya büyük meydanlar oluşturacağız. Ayrıca konut projemiz var. Bu projelerimiz Gökkubbe ile sentez olacak.

ITKM BEN BİTTİ DESEM DE BİTMEDİ DESEM DE BİTECEK

Son olarak ITKM… Aslında bitti bitecek durumda. Konuyla ilgili 2 yıldır hiç yorum yapmıyorum. Ben bu onu da bitti kelimesini bekliyorum. Onların ifadesiyle onların anlatımıyla ben bir ifade de bulunmak istemiyorum. Yakın zamanda bitti diyecekler o zaman basın toplantısı yaparım. Otoparklar da neredeyse bitti. İnşallah bir neticeye gidecek. Ben netice olacak desem de demesem de bu olacak. Gizli anlaşılamayan bir muamma var bu memlekette. Bilemediğimiz bir sürü soru işaretleri var. Isparta’nın menfaatini koruyacak çalışmalarım devam ediyor. Bitti desem de bitmedi desem de bitecek.’’

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 kent 32 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.