27 Mart 2017
  • Ankara 1 °C
  • İzmir 10 °C

Yıllar sonra yeniden Komando oldular

Yıllar önce Eğirdir Dağ Komando Okulu Ve Eğitim Merkezi Komutanlığı’nda komando eğitimi alan emekli askerler, askerlik yaptıkları yerleri bir kez daha görme fırsatını buldular. Aileleriyle birlikte yurdun çeşitli yerlerinde gelen emekli askerler zorlu

Eğirdir’de Komando  Asteğmen Olarak Askerliğini Yapmışlar Derneği (EKOMAD) üyesi emekli askerler, yıllar önce komando eğitimi aldıkları Eğirdir Dağ Komando Okulu ve Eğitim Merkezi Komutanlığı’nı bir kez daha görmek için talepte bulundu. Genel Kurmay Başkanlığı bu talebe olumlu yanıt verdi. Bunun üzerine Eğirdir’de görev yapmış, şimdi emekli olan  subay, astsubay ve askerlik hizmetini burada tamamlamış olan er ve erbaşlar  aileleriyle birlikte Eğirdir Dağ Komando Okulu ve Eğitim Merkezi Komutanlığı’nı ziyaret etti.

YILLAR SONRA YENİDEN

Yurdun çeşitli illerinden gelen 270 kişilik heyet,  bir günlerini Eğirdir Dağ Komando Okulu’nda geçirdiler.  Yıllar sonra,  görev yaptıkları asker olarak hizmet ettikleri yere gelmenin heyecanını taşıyan emekli komandolar anılarını tazelediler. Eğirdir’de buluşan komandolar Yazla Asgari Gazinosu’nda kahvaltı yaptıktan sonra, Dağ Komando Okulu Nizamiyesi bölümünde bulunan dev komando heykeli önünde aileleriyle  birlikte fotoğraf çektirdiler. Komando eğitimleri sırasında kaldıkları bina ve tesisleri ziyaret ettiler.

KULEDEKİ GÖSTERİLER NEFES KESTİ

Emekli komando ve ailelerinin  bir sonraki ziyaret noktaları dünyada eşi benzeri olmayan  Komando Özel Engel Parkuru oldu.   Ziyaretçiler burada dünyanın en yüksek tırmanma ve iniş  parkuruna sahip Eğridir Gölü manzaralı kulede yürütülen faaliyetleri gördüler.  Kuleye tırmanma ve kuleden iniş sırasında kullanılan malzemeler hakkında bilgi aldılar.  Ziyaretçiler, toplam uzunluğu 76 metre olan kulenin beton kısmına tırmanan, örümcek ve kaplan yöntemiyle iniş yapan komandoları alkışladılar.  Bir  eliyle  en yüksek noktadan halat kullanarak iniş gerçekleştiren komandonun gösterisi de nefes kesti.   117 basamaktan oluşan kulenin 35 metrelik bölümüne çıkan ziyaretçiler burada hatıra fotoğrafı çektirdiler.   Bu parkurlarda eğitim görme fırsatını yakalayamayan emekli askerler,  değişen savaş koşullarına  komando yeteneklerinin nasıl uyum  sağladıklarını da  şahit oldular.

KOMANDO  YEMİNİNİ YİNELEDİLER SİVRİ TEPESİNE TIRMANDILAR

Yaşları ilerlemiş ama ruhları halen genç  komandoların bir sonraki durağı komando eğitimi aldıkları sırada bir çok kez tırmandıkları 1718 metre yükseklikteki Eğirdir Dağ Komando Okulu’nun  simgelerinden biri olan Sivri Tepe  oldu.   Tırmanma bölgesine gelen  komandolar, burada  aileleriyle birlikte yıllar önce ettikleri Komando Yemini’ni bir  kez daha yinelediler.   Komando Andı’nın ardından bir grup,   Türk Bayrağı’nın dalgalandığı Sivri Tepe zirvesine bir kez daha tırmanmak için yola çıktı. İlerlemiş yaşlarına rağmen kısa bir sürede zirveye ulaşan komandolar bir süre  manzarayı izledikten sonra indiler.  Ziyaret programı, emekli komandoların, Cami Yayla  adı verilen mevkide kamp kurup geceyi komandonun örtüsü olan yıldızların arasında geçirmesiyle son buldu.

‘EĞİTİM METOTLARINI TEKNOLOJİK OLARAK GELİŞMİŞ GÖRMEK BENİ MEMNUN ETTİ’

Ziyaretçiler arasında 1960’lı yıllarda Eğirdir Dağ Komando Okulu’nda Öğretim Kurulu Başkanlığı ve komutanlık görevinde   bulunmuş Emekli Tuğgeneral Cemal Eruç da vardı. Bu okulun kendisine iyi bir piyade subayı olmanın yanında farklı kaliteler aşıladığını kaydeden  Eruç, “Sivil hayattan buraya gelen arkadaşlarımız da Eğirdir’deki hırçın arazinin bu arazide uygulanan eğitim şeklinin kendilerine vermiş olduğu mücadele  azmi ve iradesine sahip.  Dünyada yenilmeyen insan, inanan insandır. Günümüzde teknoloji ne kadar mükemmel olursa olsun  onu kullanan insan esastır. Burada çabuk inişler gösteriliyor. Biz bu iniş metodunu farklı yapıyorduk. Şimdi biraz daha farklı yapılıyor. Ben yeniden öğreniyorum.   1962 yılından beri Eğirdir’le irtibatım var. O zaman kurs gördüğümüz metotlarla bugünküler arasında esasta fark yok ama  temelde benim de bugün öğrendiğim şeyler var. Teknolojik olarak bu metotları gelişmiş  görmek beni memnun etti” dedi. Komando ruhunu, herkesin bitiği yerde yeniden başlayabilme azmi olarak tanımlayan Eruç, “Herkesin bittiği yerde yeniden dimdik durabilen insan ruhudur komando ruhu” diye konuştu.

‘GURUR DUYUYORUZ’

Kulenin teras bölümüne çıkanlar arasında bulunan 1985 yılında Eğirdir’de vatani hizmette bulunmuş  Cavit Gümüş  “Şimdi daha güzel yerler yapılmış. Gerçekten gurur duydum. Eski günlerimi yad ettim. Gözlerim doldu.  Şu anda görevi yapan askerlere ‘Sizde bizim yaşlara geldiğimizde burayı özleyeceksiniz’  dedim. Komando diye bağırmak şu anda bana heyecan veriyor” şeklinde konuştu. 17 sene önce yedek subay olarak burada görev yapan Sefa Şahin de  “Eğitimlerin zorluk derecesi artmış. Hepsini canı gönülden tebrik ediyorum. İşlerini layıkıyla yapıyorlar.  Keşke herkes görse bu arkadaşlarımızın hepsiyle gurur duysa” görüşünü iletti.  Eğirdir’de 32 yıl önce  askerlik hizmetinde bulunmuş Yüksel Yıldız’ın eşi  Ayşe Yıldız ise  “İyi ki gelmişim. Çok duygulandım.  Oğlum var. Bir kaç yıl sonra nasipse o da  askere gidecek. Parkuları gördük. Gerçekten  çok zor bir eğitim” dedi.

‘KOMANDO OLMAK TER DÖKMEYİ GEREKTİRİR’

Komando olmak için ter dökmek gerektiğini belirten, Eğirdir’de Komando  Asteğmen Olarak Askerliğini Yapmışlar Derneği (EKOMAD) Başkanı Ferit Baltacı da  “Eğirdir’in havasını soluyan, ayazını yiyenin, mavi bereyi takanın gönlü başka şekillenir.  Bizler burada göreve yapan askerler olarak  1980 yılından bu yana arkadaşlığımız devam ettirdik.  Bu derneği kurduk.  Amacımız  dostluğumuzu pekiştirmek” diye konuştu.  Eğirdir Dağ Komando Okulu’nun Türk vatanın parçalanmasına karşı durmak  misyonunu olduğunu belirten Baltacı, “ Bu ülkeye göz dikenlerin bir çakıl taşı alamayacaklarını  bilmeleri gerekir. Bu milletin tutsak olmayacağını 76 milyonun kardeş olduğunu haykırmak için biz kendi isteğimizle buraya geldik. Bizde ki  ana  özellik yüksek vatan sevgisidir” diye konuştu.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.